Home & Country Newsletters (Stoney Creek, ON), October, November 1988, page 10

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o‘arrétet un tracteut en marcne si I'on ne parvrent pas a aneindre le mecanisme ordinaire tie coupure du moteut Bra- vam la truioure et les bourrasques de vent les membres s'lniil'erenl au maniement d‘un extincteur d'Incendie pout CIICOHSCWE un feu Entre autres rensetgnements UllleS, nous reti- endrons plus sptictaleruenl la de- monstration nnpressronnante out so deroula en fin de sonee. Nous avons Du van on manneqmn s'enchevétrer clans un axe de prise de torce; en lespace de quelques secondes i| était completement enroule autour de I‘at- Dre Cette paignante demonstration nous a DElmlS ue constaler la rapidite’ a laquelle se 06roule une lragédie et a eonclu de manléte eflicaee une sorree nche o'intormations” Which Pair of Glasses Is Your Audience Reading with? Black / Noires : Wearer has a dim View of your organization and can‘t really see what you’re all aboutJla personne 5e fan une idée sombre de votre organisation at no parvient pas s saisir ce qu'el]e représente. Pink 1 Roses : Wearer is looking at the world through rose-coloured glasses. His/ her perception of your organization is distorted or unrealistic/la personne voit le monde en rose. La perception qu'elle a de votre organisation est déformée ou peu réaliste. an Clear / Tmnsparentes : Ideal! Wearer rer- Il est hon do n'écrire quc CC que l'on ceives your organization as you want hm/ uurait sol-meme plaisir a lire et cle se dcmundut "51 ll: ne faisais pas partie de cctte organoution. quellc impressmn mc t'crait col article" Me sCmblerait-il lntércxxunl‘ _v trouversais-je tous les LIL-Lads importants?" Ne limitez pas votre reportage aux simples reunions; diffusez la nuuvcllu: \l I‘Ltn des mcmbres du groupc u rcmportc' un pm: on étaita une coniércncc quclconquc ou encore Si vous preparer ccrtaincx' uctivités ou des cvénomcntx spéciaux ou s'ils out déja eu lieu Lcs photos lonl vmiment converger l'auentiun du lecteur sur votre anicle; ties photos do guns on travail ou en train dc fairc quclque chose ont plus d'impacl que des Hult‘ls que regardcnt droit en lace I'apparcil. Pour in presse, on pre’i‘ercra dcs photos en noir ct blanc et cellos a developpcment automatique sont lcs pin-s. N‘e'crivczjumuis directs» merit a l'arriere tie la photo â€" e'crivez sur une Etiquette que vous fixcrez en- xurlc a la photo. Une lots quc votrc article est tape Idoublc inicrhgne) er quc vous avez verifié l'orthogrnphe lsurtout les noms) ct lu grummutrc. vous voila prét a l'en- voyer on a lo remettre aux rédacteurs susceptihlcs do s'y interesser, Vous trouverel. [curs nom ct adrcsse du bureau a la page de l'éditeur. Si vous ne saver. pas trnp a qui adresscr votre arti- cle. telephoncz au service do in réda- {i la page 11 her to./c’est l’idéal! La personne pert-oil votre organisation exactement cornme nous le voulez. De quelle couleur rant Ies Iunettes don: se servant vos auditeurs? Continued from page 8 make sure that the important points will fall in this path of vision. Make sure that all the necessary information is there, including the street address, time, place, contact person. ticket locations, etc. Give your design a ‘cold read'; lay it on the floor or post it on a wall and look at it from four or five feet away. Would it attract your attention and make you stop to find out more? If not, now is the time for a second look at what you have done; rearrange the elements so that it does attract the reader's attention. Many organizations keep a scrapbook of events and activities, including clip- pings of articles and copies of promoâ€" tional materials that have been produc- ed. It would also be useful to keep a file for each major event that you hold. con- tainng mailing lists. media and other contacts, posters. brochures, bills, reâ€" ceipts. information packages, ads, copies of all agendas and minutes, press releases and background material on sponsors and correspondence. These files will be especially valuable for incomin 7 officers when new executives are do to. You can check the effeciii :ncss of your promotional schemes by l, unmenu that you receive about an rut-Ia or poster, by new faces at your mung: or events, or, unfortunatel) by the absence of either of these. Di ippoint- merits happen, even to pro ionals who have their clients” imagi. u shalt. . If it happens to you, have amulet look at your methods and your .udienct think about any external facton such as weather or other conflicting c: ‘lllS. and try again. Perhaps your study of your .uagazint demonstrated that often it is iii: simple things that make the greatesl impres- sion. Every time you write a thank you note, leave a meeting room clean. return borrowed property prompt!) or or operate with another organization. you are also using valuable promOElOM-I tools, perhaps some of the most met- pensive and durable that you’ll ever find- w 10 H & C October. November 1988

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